مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 11:052023-12-20سياسي

مهدی جمشیدی: قیام حضرت زهرا دفاع از هویت دین بود


قیام فاطمه (سلام الله علیها) بدان سبب بود که جامعه، آخرین سخن پیامبر را به دیده غفلت نگریست و نادیده انگاشت؛ آن هم سخنی که قوام و دوامِ هویّتیِ حقیقیِ اسلام به آن گره خورده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، مهدی جمشیدی، جامعه شناس و پژوهشگر حوزه فرهنگ و تاریخ در یادداشتی به ماهیت قیام فاطمی پرداخت که در ادامه آن را می خوانید: دفاع از حقیقت دین قیام فاطمه (سلام الله علیها) بدان سبب بود که جامعه، آخرین سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) را به دیده غفلت نگریست و نادیده انگاشت؛ آن هم سخنی که قوام و دوامِ هویّتیِ حقیقیِ اسلام، به آن گره خورده بود.

او می دانست که نبوّت بدون امامت ، ناتمام خواهد ماند، بلکه موجبات انهدام تدریجیِ باطن دین، فراهم خواهد آمد و جز پوسته ای ظاهری، چیزی نخواهد ماند.

امامت، هرگز قابل فروکاهیدن به خلافت نیست؛ یعنی فقط سخن در این نیست که چه کسی باید ریاست و حکومت را در عنان و اختیار خویش داشته باشد، بلکه درد و دغدغه اصلی، آن است که اگر خطّی که نبوّت رقم زده است در اختیار آنان که شایسته نیستند قرار بگیرد، دین از حقیقتش تهی خواهد شد و جامعه، گرفتار بیراهه ها می شود؛ چنان که علی -علیه السلام- در سالیان بعد گفت شما در دریاهایی از فتنه فروغلتیدید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهدی جمشیدی: قیام حضرت زهرا دفاع از هویت دین بود

مهدی جمشیدی: قیام حضرت زهرا دفاع از هویت دین بود