مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 11:452023-12-10بين الملل

بایدن؛ پیرو دکترین مرد دیوانه


رفتار آمریکا در مخالفت با اقدام دبیر کل سازمان ملل در استناد به بند 99 منشور این سازمان و همچنین وتوی قطعنامه مربوط به آتش بس فوری در غزه حاکی از ماهیت غرب و آمریکا و بی صداقتی آنها نسبت به موضوعات حقوق بشری است.

- رفتار آمریکا در مخالفت با اقدام دبیر کل سازمان ملل در استناد به بند 99 منشور این سازمان و همچنین وتوی قطعنامه مربوط به آتش بس فوری در غزه حاکی از ماهیت غرب و آمریکا و بی صداقتی آنها نسبت به موضوعات حقوق بشری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،فواد ایزدی، عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان در یادداشتی نوشت: استناد آقای آنتونیو گوترش به بند 99 منشور سازمان ملل و درخواستی که از این نهاد بین المللی برای توقف جنگ در غزه داشت و با وتوی آمریکا مواجه شد، فقط محدود به اقدام دبیر کل این سازمان نبود بلکه در پیش نویس این قطعنامه بیش از 100 کشور پشتیبان آن بودند که در اصطلاح حقوقی به آن کواسپانسر می گویند.

به طور معمول زمانی که پیش نویس قطعنامه ای را ارائه می دهند یک دولت به عنوان بانی انتخاب می شود ولی اگر موضوع مهمی پیش بیاید که دغدغه خیلی از کشورها باشد بسیاری از دولت ها به عنوان بانی دوم، پشتیبان این قطعنامه می شوند و جالب این که درخصوص پیش نویس قطعنامه ای که درباره جنگ غزه صادر شد بسیاری از کشورها بانی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن؛ پیرو دکترین مرد دیوانه

بایدن؛ پیرو دکترین مرد دیوانه