مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 15:552023-12-03سياسي

سخنگوی شورای نگهبان: سقف هزینه کردهای داوطلبان در حال بررسی است


سخنگوی شورای نگهبان درباره «شفافیت منابع مالی داوطلبان انتخابات» اظهار کرد: قانون شفافیت منابع مالی، فقط برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی در برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که چرا یک فرد که در گذشته رد شده در این دوره تأیید شده یا اینکه کسی که در گذشته تأیید شده و اکنون دارای مسئولیت است، رد شده است و اینکه آیا معیارها تغییر کرده اظهار کرد: قوانین انتخاباتی مختلف و برای هر انتخابات یک قانون مجزا داریم؛ هر کدام از انتخابات های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قانون و شرایط خاص خودش را دارد.

وی اضافه کرد: لذا ممکن است یک نفر دارای شرایط برای کسب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری باشد اما برای ریاست جمهوری نباشد؛ یا اینکه یک فرد دارای شرایط برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نباشد اما برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای شرایط باشد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه تاکید کرد: یک نفر در انتخابات های مختلف شرایط یکسان ندارد؛ یعنی ممکن است صلاحیت های وی در یک انتخابات تأیید و در انتخاباتی دیگر، تأیید یا احراز نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنگوی شورای نگهبان: سقف هزینه کردهای داوطلبان در حال بررسی است

سخنگوی شورای نگهبان: سقف هزینه کردهای داوطلبان در حال بررسی است