مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 10:552023-12-19سياسي

ذوالقدر: ایران قلب جهان خواهد شد/ قدرت به شرق جهان بازمی گردد


ایران به لحاظ موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک و براساس موقعیت 45 ساله خود قلب جهان خواهد شد؛ بنابراین جمهوری اسلامی باید روابط خود را با جهان تنظیم کند.

- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران به لحاظ موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک و براساس موقعیت 45 ساله خود قلب جهان خواهد شد؛ بنابراین جمهوری اسلامی باید روابط خود را با جهان تنظیم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدباقر ذوالقدر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش بین المللی سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: این همایش در زمانی برگزار می شود که جهان و منطقه ما دستخوش تحولات شگرف و سریع است و نشانه های ذهنی از تحولات جهانی و منطقه ای و ظهور نظم جدید بین المللی آشکار است.

وی افزود: با شکل گیری نظم جدیدی مواجه ایم اساس این نظم فروپاشی نظام تک قطبی پس از جنگ سرد است، این نظام در حال فروپاشی است و تبدیل به یک نظام چند قطبی با قدرت متناظر است.

ذوالقدر تصریح کرد: هژمونی آمریکا به عنوان قدرت بلامنازع دوران پس از جنگ سرد در حال فروپاشی است و آمریکا ظرفیت و نفوذ جهانی و منطقه ای خود را از دست خواهد داد و از سوی دیگرچین قدرتی در حال صعود و در حال تبدیل شدن به قدرت اقتصادی و اول نظامی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذوالقدر: ایران قلب جهان خواهد شد/ قدرت به شرق جهان بازمی گردد

ذوالقدر: ایران قلب جهان خواهد شد/ قدرت به شرق جهان بازمی گردد