مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 20:152023-12-18اقتصادي

کمبود آب حتی در زمستان پربارش هم جدی است


رییس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در حوزه تغییر اقلیم و احتمالات حاکم، باید سناریوهای بدبینانه را مد نظر قرار دهیم، گفت: حتی اگر زمستان پربارشی داشته باشیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا.

سحر تاجبخش در نشست خبری در هفتمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به موضوع تغییرات اقیمی گفت: این موضوع از چالش های بزرگ جهان است و کشور ما هم از متاثرترین کشورها از تغییرات اقلیمی است.

در بخش آب و هوایی، شاهد روند تغییرات و مخاطرات جوی هستیم که ناشی از تغییر اقلیم است البته مدیریت ما هم بی تاثیر نبوده است.

وی ادامه داد: اصلی ترین اثر تغییرات اقلیمی، تغییر دماست و سال 2023 تاکنون گرم ترین سال کره زمین شناخته شده است و روند رخداد جریان های جوی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته که خشکسالی ها و بارش های سیلابی را در پی داشته است.

تلاش کشورها برای کاهش روند تولید گازهای گلخانه ای است و در کشور ما هم لازم است برنامه مدونی برای این موضوع داشته باشیم.

رییس سازمان هواشناسی در پاسخ به این پرسش که چرا پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش های زیاد در پاییز محقق نشد، گفت: پیش بینی های بلندمدت بر اساس شواهد و نقشه انجام می شود و این اطلاعات پیشگویی نیست بلکه به کمک روش های ریاضی و معادلات جوی و از مدل های مرسوم دنیا برای این کار انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود آب حتی در زمستان پربارش هم جدی است

کمبود آب حتی در زمستان پربارش هم جدی است