مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 16:162023-11-30سياسي

پیش بینی تولید 20 هزار مگاوات برق هسته ای در سند جامع راهبردی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی ظهر امروز در مراسم سیزدهمین یادواره شهید راه علم و دانش مجید شهریاری در بخشی از سخنان خود گریزی به دستاورد های نظام در حوزه هسته ای زد و اظهار داشت: در دولت سیزدهم یکی از برنامه های مهم سازمان انرژی اتمی، تدوین سند جامع راهبردی 20ساله کشور است.

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه یکی از مهم ترین بخش های که در این سند به آن توجه ویژه شده است، توسعه متوازن در ابعاد مختلف کشور است، ادامه داد: در برخی از بخش های حوزه هسته کم کاری شده است و نیازمند این هستیم که بتوانیم با ظرفیت های که در اختیار داریم اثرات هسته ای را در زندگی مردم بیشتر وارد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در این سند تولید20 هزار مگاوات برق هسته ای را پیش بینی کرده ایم، افزود: یکی از پایدارترین روش های تولید برق استفاده از نیروگاه های اتمی است.

شیرمردی با بیان اینکه ایالات متحده با داشتن 104 رآکتور هسته ای رتبه نخست را در دنیا دارد که از این طریق 20 درصد برق کشورش را تأمین می کند، افزود: فرانسه با داشتن 59 راکتور هسته ای 75 درصد برق موردنیاز خود را از این طریق تامین می کند.

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان این مطلب که بیش از 440 راکتور هسته ای در جهان وجود دارد که 10 درصد برق مورد نیاز از این طریق تامین م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 20 هزار مگاوات برق هسته ای در سند جامع راهبردی

پیش بینی تولید 20 هزار مگاوات برق هسته ای در سند جامع راهبردی