مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 16:302023-12-12اقتصادي

رویترز: تقاضا برای نفت ایران افزایش یافته است


رویترز در گزارشی نوشت با گران شدن نفت ونزوئلا، تقاضا برای نفت با کیفیت تر ایران، بالا رفته و قیمت آن افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس، منابع تجاری می گویند، به دنبال گران شدن نفت ونزوئلا، قیمت نفت ایران و روسیه به چین هم افزایش یافته است.

به نوشته رویترز، پس از اینکه آمریکا تحریم های ونزوئلا را لغو کرد، قیمت نفت این کشور افزایش یافته و فروشندگان نفت ایران و ونزوئلا نیز قیمت پیشنهادی به چین را افزایش داده اند.

معافیت 6 ماهه واشنگتن برای تحریم های نفتی ونزوئلا، رقابت بر سر نفت سنگین این کشور را افزایش داده، قیمت ها را بالا برده و عرضه به چین را کاهش داده است.

  این امر برخی از پالایشگاه های مستقل چینی موسوم به تی پات ها را مجبور کرده است تا به دنبال یک نفت ارزان دیگر باشند که از ایران و روسیه تامین می شود و انتظار می رود تقاضا در اوایل سال 2024 زمانی که پکن یک سهمیه وارداتی سالانه جدید صادر می کند، بهبود یابد.

یک تاجر مستقر در چین در این رابطه گفت: ایران و روسیه زمان خوبی را برای افزایش قیمت انتخاب کرده اند که بدون شک به آنها در افزایش درآمدهایشان کمک خواهد کرد.

به نوشته این گزارش، تخفیف قیمتی برای نفت خام ونزوئلا که به چین ارسال می شود طی 2 ماه، از 20 دلار (پایین تر از قیمت نفت برنت) به 11 دلار در هر بشکه کاهش ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: تقاضا برای نفت ایران افزایش یافته است

رویترز: تقاضا برای نفت ایران افزایش یافته است