مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 09:202023-12-17سياسي

مهم ترین معضل نظام سلامت ایران


رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، مهم ترین معضل نظام سلامت در جهان و ایران را، بیماری های غیرواگیر عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، محمد اسماعیل مطلق، در جلسه دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با رویکرد پویش ملی سلامت، گفت: الگوی غذایی نامناسب عامل بسیاری از بیماری های غیرواگیر است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه به دنبال اجرایی کردن سند امنیت غذا و تغذیه، سلامت روغن های خوراکی، نان و غذای سالم را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: نان اصلی ترین ماده غذایی افراد جامعه است و اقشار کم درآمد حدود 70 تا 80 درصد انرژی مورد نیازشان را از نان تأمین می کنند.

مطلق گفت: تهیه نان سالم و با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است با توجه به شیوع بیماری های غیرواگیر مرتبط با تغذیه از جمله چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، چربی خون بالا، یبوست، سرطان های دستگاه گوارش به ویژه سرطان کولون، یکی از اقدامات مداخله ای مهم در جهت ارتقای سطح سلامت مردم ترویج تولید آرد کامل و مصرف نان کامل است که در مقایسه با سایر نان ها میزان بیشتری از ویتامین ها، املاح معدنی و فیبر مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

وی خاطرنشان کرد: در چند دهه اخیر با ورود تکنولوژی های جدید تولید آرد به کشور، بخش هایی از گندم که اتفاقاً دارای ارزش غذایی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین معضل نظام سلامت ایران

مهم ترین معضل نظام سلامت ایران