مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 19:202023-11-26پزشكي

واکاوی ابعاد پیدا و پنهان شیوع بیماری های تنفسی در چین


استاد ویروس شناس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره شیوع بیماری های تنفسی در چین، نکاتی را بازگو کرد.

-  علیرضا ناجی، درباره روند افزایشی و غیرمتعارف بیماری های تنفسی که به تازگی در کشور چین شیوع پیدا کرده مواردی را مطرح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر،  اوایل مهر (اوخر اکتبر) سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به شیوع یک نوع بیماری جدید تنفسی در بین کودکان، از دولت چین خواست تا اطلاعات دقیقی در مورد افزایش بیماری های تنفسی و شیوع خوشه های ذات الریه در بین کودکان در شمال چین، به این سازمان ارائه کند.

ناجی با اشاره به اینکه در یک کنفرانس مطبوعاتی که 13 نوامبر 2023 برگزار شد، مقامات کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش دادند که شیوع بیماری های تنفسی در مناطق شمالی چین افزایش یافته، اضافه کرد: مقامات چینی گردش پاتوژن های شناخته شده مانند آنفلوانزا، مایکوپلاسما پنومونیه (عفونت باکتریایی رایج که معمولاً کودکان خردسال را مبتلا می کند)، ویروس تنفسی (RSV) و SARS-CoV-2 و کرونا را از دلایل شیوع بیماری های تنفسی اعلام کرده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه طبق اعلام مسئولان بهداشتی کشور چین، کاهش محدودیت های کرونایی مثل برداشتن ماسک و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی عامل اصلی شیوع بیماری های تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی ابعاد پیدا و پنهان شیوع بیماری های تنفسی در چین

واکاوی ابعاد پیدا و پنهان شیوع بیماری های تنفسی در چین