مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 14:052023-11-23سياسي

پایان فصل هشتم کاوش های محوطه ازبکی


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به شرایط ویژه محوطه ازبکی در البرز گفت: فصل جدید کاوش ها به دلیل توجهی که در استان البرز و خصوصا محافل فرهنگی به اهمیت این محوطه وجود داشت آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، در خصوص آخرین اخبار از حضور کارشناسان در تپه ازبکی، یکی از اهداف کاوش ها را تولید محتوا و مستندسازی از یافته های باستان شناسی این محوطه عنوان کرد و گفت: به عنوان منطقه ای مهم از لحاظ باستان شناسی تولید مستندات علمی و پژوهشی بیشتر نیازمند فصل های تکمیلی کاوش است که می تواند به اهداف بلند مدتی از جمله ثبت جهانی این محوطه باستانی ازبکی کمک کند.

  خاکی تأسیس پایگاه پژوهش های باستانشناسی یا پایگاه ملی میراث فرهنگی در محوطه ازبکی و همچنین ایجاد سایت موزه ازبکی را از دیگر اهداف مهمی در همین راستا دانست و ایجاد پارک علم و فناوری باستان شناسی به مرکزیت محوطه ازبکی در استان البرز را نیز از اقدامات مهم مد نظر در این منطقه دانست.

گمانه هایی از حضور هخامنشیان در محوطه ازبکی عضو انجمن باستان شناسی ایران و سرپرست فصل هشتم کاوش های محوطه باستانی با بیان اینکه محوطه ازبکی نخستین بار در دهه 50 شناخته شده و در سال 1352 با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان فصل هشتم کاوش های محوطه ازبکی

پایان فصل هشتم کاوش های محوطه ازبکی