مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 08:562023-12-04اجتماعي

زخم حفاران بر پیکر نحیف پل تاریخی محمدحسن خان بابل


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، پل محمدحسن خان بابل روی رودخانه بابل رود شهرستان بابل استان مازندران واقع شد؛ پلی که به عنوان میراثی کهن به یادگار مانده است.

طی روزهای اخیر فیلمی از تخریب قسمتی از این پل منتشر و دلیل آن هم جویندگان گنج اعلان شده که برای یافتن گنج دست به این اقدام زدند.

اما این موضوع تنها بخشی از قصه پرغصه این میراث تاریخی نیست بلکه تردد خودروهای سنگین از زیر این پل خطر ریزش سازه های این بنا را افزایش داده است؛ درحالی که براساس مصوبه شورای ترافیک تردد خودروهای سنگین از زیر این پل ممنوع اعلام شده بود.

باستانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در همین خصوص در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: متاسفانه برخی سودجویان گنج به دنبال این هستند که اشیا و عتیقه در پل وجود دارد و این تفکر اشتباهی که حفاران غیرمجاز دارند.

وی افزود: باوجود اینکه سازمان میراث فرهنگی در بحث ساماندهی بناهای تاریخی ورود پیدا می کند ولی حفاران باعث تخریب پل های قدیمی و حمام های تاریخی می شوند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به نگرانی از تردد خودروها از قسمت زیر پل، تصریح کرد: آمد و شد خودروها در زیر پل باعث شد به پل آسیب وارد شود که این موضوع به شهرداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم حفاران بر پیکر نحیف پل تاریخی محمدحسن خان بابل

زخم حفاران بر پیکر نحیف پل تاریخی محمدحسن خان بابل