مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 22:252023-12-11بين الملل

تاوان حمایت از اوکراین؛ ارتش های تضعیف شده و انبارهای خالی از تسلیحات اروپا


روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به کمک های فزاینده اروپا به جنگ اوکراین، به ارتش های تضعیف شده و انبارهای خالی از تسلیحات این قاره پرداخت و تاکید کرد زنگ خطر برای کشورهایی نظیر بریتانیا و فرانسه به صدا درآمده است.

- روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به کمک های فزاینده اروپا به جنگ اوکراین، به ارتش های تضعیف شده و انبارهای خالی از تسلیحات این قاره پرداخت و تاکید کرد زنگ خطر برای کشورهایی نظیر بریتانیا و فرانسه به صدا درآمده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ارتش انگلیس به عنوان متحد پیشرو ارتش آمریکا و بزرگترین هزینه کننده دفاعی اروپا فقط حدود 150 تانک قابل استقرار و شاید چندین قطعه تسلیحات توپخانه ای دوربرد داشته باشد.

انبار تسلیحاتی این کشور در سال گذشته میلادی به قدری خالی بود که مجبور شد چندین راکت انداز را از موزه های خود خارج کرده و آن ها را برای اهدا به اوکراین ترمیم و ارتقا دهد.

روزنامه وال استریت ژورنال در این گزارش می نویسد: فرانسه به عنوان بزرگترین هزینه کننده دفاعی دیگر، کمتر از 90 قبضه توپ سنگین دارد که معادل چیزی است که روسیه تقریبا هر ماه در میدان نبرد اوکراین از دست می دهد.

این درحالی است که دانمارک هیچ گونه تسلیحات توپخانه ای سنگین، سیستم های دفاع هوایی و یا زیردریایی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاوان حمایت از اوکراین؛ ارتش های تضعیف شده و انبارهای خالی از تسلیحات اروپا

تاوان حمایت از اوکراین؛ ارتش های تضعیف شده و انبارهای خالی از تسلیحات اروپا