مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 17:452023-12-20سياسي

دانشگاه تهران: آمادگی داریم به «بشار اسد» دکترای افتخاری اعطا کنیم


در جلسه ای که هفته گذشته با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه داشتم، عنوان کردم تا در سفر آینده ای که آقای دکتر بشار اسد به ایران خواهد داشت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ مهر نوشت: محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در دیدار با خانم فادیا دیب قائم مقام وزیر آموزش عالی سوریه که با حضور اعضای هیأت رییسه دانشگاه تهران در محل سالن شورای دانشگاه برگزار شد، گفت: با وجود پیوندهای غنی فرهنگی، سیاسی و ارزشی بین مردم ایران و سوریه، اما روابط علمی و دانشگاهی بین دو کشور رضایت بخش نیست.

با وجود اینکه علقه ها و پیوندهای سیاسی، فرهنگی و ارزشی بین مردم ایران و سوریه، پیوندهایی بسیار عمیق و غنی است اما از روابط علمی و دیپلماسی علمی خودمان در بین دانشگاه های ایران و سوریه راضی نیستیم.

مقیمی با بیان اینکه کشور عزیز سوریه برای مردم ایران از یک جایگاه ویژه برخوردار است، افزود: مردم سوریه در دوره جنگ هایی که تکفیری ها بر مردم سوریه تحمیل کردند دچار صدمات زیادی شدند و زخم های فراوانی برداشتند؛ اما عزت و احترام و جایگاه مردم سوریه بیش از پیش در چشم مردمان ایران افزایش پیدا کرده است.

تجربه سال های اخیر نشان داد که ایران و سوریه دو کشوری هستند که هیچ موضوع و مسئله ای نمی تواند موجب واگرایی و دور شدن این دو ملت و دو کشور بشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه تهران: آمادگی داریم به «بشار اسد» دکترای افتخاری اعطا کنیم

دانشگاه تهران: آمادگی داریم به «بشار اسد» دکترای افتخاری اعطا کنیم