مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 19:452023-12-12سياسي

گاهی به اسم نخبه پروری، نخبه کشی می کنیم


رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه گاهی به اسم نخبه پروری، نخبه کشی می کنیم، گفت: وقتی فقط تمرکز را روی شاخص های کمّی مقاله قرار می دهیم، بسیاری از نخبه ها از دایره نخبگی خارج می شوند، - رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه گاهی به اسم نخبه پروری، نخبه کشی می کنیم، گفت: وقتی فقط تمرکز را روی شاخص های کمّی مقاله قرار می دهیم، بسیاری از نخبه ها از دایره نخبگی خارج می شوند، در واقع باید در کشور نخبه ها را پیدا و معرفی می کنیم اما برای نخبه پروری اقدام کمتری صورت می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد مقیمی در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که امروز در دانشگاه تهران در حال برگزاری است به فرایند نخبگی و نخبه پروری اشاره کرد و گفت: در این حوزه با مفاهیم مختلفی مواجه می شویم که باید از هم تفکیک شود.

نخبه پروری، نخبه شناسی و نخبه داری از جمله این مفاهیم است.

البته نتوانسته ایم زنجیره نخبه سالاری را تکمیل کنیم.

رییس دانشگاه تهران به آسیب شناسی شاخص های تعیین نخبه اشاره کرد و افزود: در این زمینه یک آسیب جدی داریم که عمدتا مبنای نخبه شناسی معطوف به مقاله محوری بوده است.

البته ماده 2 اساسنامه بنیاد ملی نخبگان نخبه را به شکل جامع تعریف کرده است، اما وقتی و به صورت دقیق شاخص ها را بررسی می کنیم، می بینیم بخش های اصلی در اساسنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاهی به اسم نخبه پروری، نخبه کشی می کنیم

گاهی به اسم نخبه پروری، نخبه کشی می کنیم