مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 08:502023-11-22سياسي

تحقق وعده امام (ره) در بسیج جهان اسلام


امام راحل در سال 67، یکی از ارکان بسیج را در ایجاد نمونه هایی از هسته های مقاومت در جغرافیای جهان دانسته و بر این اساس، استراتژی امنیت ‏ساز آینده انقلاب اسلامی و شیوه‏ کنش سیاسی امنیتی کشورهای اسلامی را بنا نهادند.

- فارس پلاس؛ حسن رشوند در یادداشتی نوشت: حضرت امام خمینی (ره) آن پیر فرزانه در دی 1358 با تشکیل سازمانی از نیروهای مردمی توانست سنگ بنای تشکیلاتی را بگذارد که نه تنها برای یک کشور اسلامی، بلکه در مقابل امت اسلامی خود را مکلف میدانست و ازاین‏رو، تشکیلات بسیج سال‏ها بعد در سایر کشورهای اسلامی بومی‏سازی و الگوبرداری شد.

تردیدی نیست که همه رفتارها، سخنان و امر و نهی های امام عزیز ما در یک منظومه منسجم قابل تحلیل است، اما همه اذعان دارند که چکیده نگاه امام و یک عمر عمل سیاسی آن حضرت در دو سال پایانی عمر سراسر برکتشان تبلور پیدا کرده است.

پیام برائت از مشرکین امام در ششم مرداد 66، آخرین پیام به مناسبت هفته بسیج در آذر 67، نامه مشهور امام به گورباچف در 11 دی 67 و منشور روحانیت در سوم اسفند 67 همگی نشان از دغدغه هایی داشت که امام راحل به دنبال طرح و حل آن بودند.

امام راحل ما در آذر سال 67 در بیان کارویژه های بسیج، یکی از ارکان و وظایف بسیج را در ایجاد نمونه هایی از هسته های مقاومت در جغرافیای جهان دانسته و بر این اساس، استراتژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق وعده امام (ره) در بسیج جهان اسلام

تحقق وعده امام (ره) در بسیج جهان اسلام