مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 11:302023-11-23اقتصادي

روزهای پُررونق صیادان مازندرانی در خزر


از ابتدای فصل صید تاکنون میزان کل صید ماهی استخوانی دریای خزر به 455 تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، روزهای پرتکاپوی صیادان از مهر ماه فرا رسید و صیادان سخت مشغول صید و صیادی هستند.

امسال صیادان میانکاله از 18 و سایر صیادان از 25 مهر ماه وارد دریا شدند، البته در این میان صیادانی که در طرح تکثیر پرورش ماهی همکاری داشتند با 5 روز تشویقی از 20 مهر وارد دریای خزر شدند.

حدود 40 روز از فعالیت صیادان در دریای خزر می گذرد و تلاش ها در بحث مشارکت تکثیر طبیعی موجب شد این روزها تورهایشان پر از ماهی باشد.

قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران در همین خصوص در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: از ابتدای فصل صید تاکنون میزان کل صید ماهی استخوانی دریای خزر به 455 تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش داشت.

وی افزود: همچنین ارزش اقتصادی این میزان ماهی صید شده 123 میلیارد تومان  با 49 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران درباره ترکیب گونه های ماهی های صید شده، بیان کرد: 26 درصد از ماهی های صید شده از گونه ماهی سفید، 39 درصد کفال، 33 درصد کپور و 2 درصد سایر گونه ها بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزهای پُررونق صیادان مازندرانی در خزر

روزهای پُررونق صیادان مازندرانی در خزر