مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 10:402023-11-29اقتصادي

وقوع حدود 15 هزار «زلزله» در کشور تا اواخر آبانماه


رییس سازمان مدیریت بحران کشور، با بیان اینکه از 64 مورد مخاطره طبیعی و سوانح انسان ساخت، 44 مورد در کشور ما رخ داده است، گفت: کشور ما سالانه 14 تا 15 هزار زلزله دارد که تا اواخر آبان امسال حدود 14 هزار و500 تا 14 هزار و 800 زلزله با مقیاس بزرگ و کوچک رخ داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد حسن نامی در مراسم بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله که با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور ساعت 10 صبح امروز در سراسر کشور برگزار شد، اظهارکرد: از 64 مورد مخاطره طبیعی و سوانح انسان ساخت، 44 مورد در کشور ما رخ داده است که نمونه های آن سیلاب، زلزله، فرونشست، رانش زمین، خشکسالی سرمازدگی، موج سرما، موج گرما، ریز گرد و بیماری های اپیدمی است که از این بین مهمترین مورد به لحاظ خطراتی که ایجاد می کند، سیلاب و زلزله است.

وی با بیان اینکه زلزله امروز یکی از مهمترین مخاطرات طبیعی است، ادامه داد: سوال این است آیا می توانیم جامعه را در مقابل این مخاطره خطرناک ایمن کنیم؟.

حتما می توانیم اما در صورتی که مقررات و ضوابط را رعایت کنیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه سالانه حدود 14 هزار تا 15 هزار زلزله در کشور داریم، توضیح داد: در برخی موارد خاص مثل زلزله سر پل ذهاب، در آن سال بیش از 19 هزار زلزله در کشور به وقوع پیوست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع حدود 15 هزار «زلزله» در کشور تا اواخر آبانماه

وقوع حدود 15 هزار «زلزله» در کشور تا اواخر آبانماه