مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 20:102023-12-01سياسي

کلانتری: حکومت اسلامی نمی تواند نسبت به شریعت الهی بی تفاوت باشد


رییس انجمن علمی انقلاب اسلامی در پنجاه و پنجمین جلسه « ولایت فقیه» گفت: حکومت اسلامی نمی تواند نسبت به شریعت الهی بی تفاوت باشد، چراکه یکی از فلسفه های وجودی آن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین  ابراهیم کلانتری رییس انجمن علمی انقلاب اسلامی در پنجاه و پنجمین جلسه ولایت فقیه گفت: حکومت اسلامی نمی تواند نسبت به شریعت الهی بی تفاوت باشد، چراکه یکی از فلسفه های وجودی آن، اجرای احکام اسلامی است.

کلانتری در این جلسه به بررسی و تبیین روایت فضل بن شاذان ، به عنوان چهارمین دلیل از ادله روایی نظریه ولایت فقیه پرداخت و گفت: ایشان از حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام حدیث بلندی را در خصوص فلسفه احکام بیان کرده است.

بخشی از این حدیث بدین شرح است؛ امام علی ابن موسی الرضا (ع): .

فاِن قال قائلٌ: وَ لِمَ جَعَلَ اولی الأمر وَ اَمَرَ بِطاعَتِهِم؟ عضو هیأت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران در ادامه به بیان ترجمه این روایت پرداخت و گفت: امام رضا (ع) می فرمایند: اگر کسی سؤال کند: چرا خداوند برای مؤمنان اولی الأمر قرار داده و مؤمنان را به اطاعت از ایشان امر فرموده؟ در پاسخ گفته می شود: به علل متعددی، از جمله آنها این است که آدمیان آنگاه که آگاه شوند که از جانب خداوند مکلّف به حدودی شده اند که نبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلانتری: حکومت اسلامی نمی تواند نسبت به شریعت الهی بی تفاوت باشد

کلانتری: حکومت اسلامی نمی تواند نسبت به شریعت الهی بی تفاوت باشد