مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 21:102023-12-16اجتماعي

ستاد احیای دریاچه ارومیه غرق شد!


ستاد احیای دریاچه ارومیه که قرار بود زمینه احیا و نجات این دریاچه را فراهم کند، خود در دریای مشکلات غرق شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، دریاچه ارومیه هم اکنون در وضعیت زیست محیطی نامطلوبی قرار گرفته است و نیاز به همت و همراهی همه مسؤولان برای رهایی از خشک شدن دارد اما نزول جایگاه ستاد احیای دریاچه ارومیه و سپرده شدن آن به دست مسؤولان محلی نشان عدم توجه به این مشکل زیست محیطی است.

تصاویر ماهواره ای اخیر از وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه حکایت می کند و روزی که دریاچه به طور کامل خشک شود، طوفان های نمکی چشم های بسته ما را به سوی واقعیت ها باز خواهد کرد و شاید ما نیز به سرنوشت این دریاچه دچار شویم.

آخرین تصاویر ماهواره ای از دریاچه ارومیه نشان می دهد که در فاصله یکسال اخیر از سطح 878 کیلومتر مربعی آب دریاچه ارومیه، حدود 80 درصد خشک شده و حالا فقط 170 کیلومتر مربع و معادل 4 درصد از سطح آب دریاچه به جا مانده که مساوی با مرگ قطعی ششمین دریاچه آب شور جهان است.

این تصاویر که موید مرگ دریاچه ارومیه است درحالی منتشر شده که شهریورماه امسال سخنگوی صنعت آب مدعی شده بود: دریاچه ارومیه خشک نشده و شایعاتی که در خصوص خشک شدن کامل دریاچه ارومیه منتشر شده، صحت ندارد و هم اکنون حجم این دریاچه به یک میلیارد و 360 میلیون مترمکعب رسیده در حالی که در سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ستاد احیای دریاچه ارومیه غرق شد!

ستاد احیای دریاچه ارومیه غرق شد!