مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 10:452023-11-29اقتصادي

تحقق بودجه بدون نفت با مالیات ستانی از فراریان مالیاتی و کاهش مالیات تولید


تحقق بودجه بدون نفت از محل اخذ مالیات از فراریان مالیاتی و نیز کاهش بار مالیاتی بر دوش بخش مولد اقتصاد، در دستور کار است، که موجب می شود مالیات رشد مناسبی را در سال جاری تجربه کند و حرکت به سمت بودجه بدون نفت و تحقق اصلاحات ساختاری بودجه به وقوع بپیوندد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سال آینده اتفاقات مهمی در زمینه مالیات رخ خواهد داد و از همین رو بودجه 1403 مقدمه حرکت به سمت بودجه ریزی بدون نفت و تمرکز بر پاسخ گویی به مصارف جاری کشور از طریق درآمدهای پایدار بودجه ای و همچنین به حداقل رسیدن کسری تراز عملیاتی است.

اولین اقدام مهم در زمینه اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح قانون مالیات های مستقیم و اصلاح معافیت های غیرضروری موجود در اقتصاد به خصوص برای شرکت های بزرگ خام فروش صنعتی است که قابلیت رشد 200 تا 300 هزار میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی را دارد.

دومین  اقدام مهم در زمینه اصلاح نظام مالیاتی این است که فاز دوم سامانه مودیان اجرایی می شود و شفافیت جریان کالایی رخ خواهد داد، بدین ترتیب  به راحتی با کمک IT امکان مقابله با فرار مالیاتی و کاهش شدید فرار مالیاتی فراهم می شود.

تا پیش این فرار مالیاتی در ارقام بالای چند هزار میلیارد تومان پیگیری می شد ولی با اجرای سامانه مودیان و هوشمند کردن فرآیند مالیات ستانی، امکان شنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق بودجه بدون نفت با مالیات ستانی از فراریان مالیاتی و کاهش مالیات تولید

تحقق بودجه بدون نفت با مالیات ستانی از فراریان مالیاتی و کاهش مالیات تولید