مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 09:402023-12-15اجتماعي

شوک دیوان عدالت اداری به نظام آموزش عالی کشور؛ متقلبان کنکور دانشجو می شوند


بازگشت بیش از 9 هزار داوطلب مشکوک به تقلب در کنکور با حکم دیوان عدالت اداری شوکی بود که طی روزهای اخیر نظام آموزش عالی را مبهوت کرده و به شائبه مافیای کنکور جانی دوباره بخشیده است.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ حکمتعلی مظفری رییس دیوان عدالت اداری درباره وضعیت دانشجویانی که با نظر هیأت رسیدگی به تخلفات در آزمون های سراسری متخلف شناخته می شوند، گفت که دانشجویان مشکوک به تقلب در کنکور باید به کلاس درس برگردند.

 بر مبنای قانون فردی  که داوطلب آزمون سراسری است اگر دو دلیل از سه دلیل شبهه ـ سوابق تحصیلی داوطلب با رتبه وی همخوانی نداشته باشد، پاسخنامه اش در سؤالات منفی شباهت غیرمتعارفی با دیگر پاسخنامه ها داشته باشد که به آن کلید تقلب می گویند یا موضوع گزارش موثق دستگاه هایی مثل فراجا و وزارت اطلاعات مبنی بر تقلب ـ را داشته باشد به عنوان داوطلب شبهه دار شناخته شده و باید آزمون مجدد بدهد، اگر در آزمون مجدد 25 1درصد از درصدهای کسب شده در آزمون اصلی را احراز کند، نمره کنکور وی قبول و در غیر این صورت طبق قانون از تحصیل در دانشگاه منع می شود.

روال 15 ساله ای در سازمان سنجش برقرار بود که براساس آن از سال 1385 تا 1400 در شهریورماه به داوطلبان کنکور اعلام می شد که کنکور آنها شبهه دارد و باید مجدد آزمون دهند اما جلوی پذیرش آنها در دانشگاه گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوک دیوان عدالت اداری به نظام آموزش عالی کشور؛ متقلبان کنکور دانشجو می شوند

شوک دیوان عدالت اداری به نظام آموزش عالی کشور؛ متقلبان کنکور دانشجو می شوند