مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 15:452023-12-11بين الملل

بورل خواستار افزایش حمایت اروپا از اوکراین شد


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از نشست وزرای خارجه این اتحادیه خواست که متفرق نشوند و به حمایت ها از اوکراین ادامه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) خواستار افزایش حمایت های کشورهای اروپایی از اوکراین برای تداوم جنگ با روسیه شد.

بورل در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، گفت: اکنون زمان مناسبی برای کاهش حمایت های ما از اوکراین نیست.

بلکه باید افزایش پیدا کنند .

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، دولت مجارستان تنها کشوری است که هم اکنون مانع تصویب هشتمین بسته حمایت نظامی برای اوکراین به ارزش 500 میلیون یورو از صندوق صلح اروپا – که بر خلاف نام آن برای جنگ با روسیه مصرف می شود – و همچنین بسته های حمایتی نظامی (20 میلیارد یورو) و مالی (50 میلیارد یورو) از سال 2024 تا 2027 شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین خبر داد که قصد دارد در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه، درباره ارائه تضمین های امنیتی به اوکراین گفتگو داشته باشد.

طبق این گزارش، بورل در این باره توضیح داد: ما درباره وضعیت تعهدات امنیتی برای اوکراین بحث خواهیم کرد که من در هفته جاری به شورای اروپا ارائه خواهم داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورل خواستار افزایش حمایت اروپا از اوکراین شد

بورل خواستار افزایش حمایت اروپا از اوکراین شد