مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 15:502023-12-14پزشكي

سالمندی؛ سونامی خاموش در ایران/ افزایش بار اقتصادی مراقبت پزشکی از سالمندان


رییس علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون عمر افراد جامعه 20 سال بیشتر شده است، گفت: افزایش جمعیت سالمندی در کشور در حال وقوع یک سونامی خاموش است.

- ایسنا/گیلان رییس علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون عمر افراد جامعه 20 سال بیشتر شده است، گفت: افزایش جمعیت سالمندی در کشور در حال وقوع یک سونامی خاموش است.

دکتر محمدتقی آشوبی امروز، 23 آذرماه در پنجمین همایش ملی سالمندی با محوریت دکتر حکیم زاده که در سالن اجتماعات مرکز آموزشی و درمانی پورسینای رشت برگزار شد، با اشاره به سالمندی و چالش های بهداشتی و درمانی آن، اظهار کرد: تا سال 1430 جمعیت سالمندی دو تا سه برابر فعلی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود 400 هزار نفر از سالمندان دارای بیماری های متعدد هستند، افزود: افزایش جمعیت سالمندی در کشور در حال وقوع یک سونامی خاموش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون عمر افراد جامعه 20 سال بیشتر شده است، گفت: پیشرفت علم پزشکی یکی از دلایل افزایش طول عمر و سالمندی است.

آشوبی با اشاره به بروز بسیاری از بیماری ها در جمعیت سالمندی، خاطرنشان کرد: 90 درصد سالمندان در ایران، یک بیماری، 70 درصد دو بیماری و 50 درصد سالمندان سه بیماری و بیشتر دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالمندی؛ سونامی خاموش در ایران/ افزایش بار اقتصادی مراقبت پزشکی از سالمندان

سالمندی؛ سونامی خاموش در ایران/ افزایش بار اقتصادی مراقبت پزشکی از سالمندان