مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 12:502023-12-06سياسي

فضای مجازی و کلاهبرداری های بی بازگشت


در مواجه با فضای مجازی می توان تهدیدها و فرصت هایی را برای آن برشمرد و برای این تقسیم بندی ملاک های مختلفی در نظر گرفت که هر کدام بر اساس ماهیت خود خروجی های متفاوتی خواهد داشت یکی از مبانی که می توان بر اساس آن این تهدیدات را مورد بررسی قرارداد، - مالی و غیر مالی است که در بخش تهدیدهای مالی، مهمترین رکن، کلاهبرداری های اینترنتی و کلاهبرداری در بستر رایانه است.

در این گفت وگو برای اولین بار مطالب طبقه بندی شده و نکات کاربردی ارائه می شود که هم برای عموم مردم قابل فهم باشد و هم راهکارهای ارائه شده قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد.

بهروز زارع بیدکی رییس شعبه رسیدگی به جرایم سایبری دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه به طور میانگین ماهیانه 100 میلیارد ریال کلاهبرداری رایانه ای تنها در استان یزد صورت می گیرد که این یک آمار هشدار دهنده است و بیانگر مطلب مهمی است گفت: متاسفانه همپای گسترش فضای مجازی، نتوانستیم فرهنگ استفاده از آن و اصول حاکم بر آن را در جامعه تبیین و نهادینه کنیم.

وی افزود: در نگاهی متفاوت، فضای مجازی مانند یک ابزار جدید است که به صورت عام شمول از سوی افراد مختلف با سطح سواد علمی و میزان آگاهی متفاوتی مورد استفاده قرار می­ گیرد و لازمه استفاده از هر ابزاری آشنایی با قواعد و اصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای مجازی و کلاهبرداری های بی بازگشت

فضای مجازی و کلاهبرداری های بی بازگشت