مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 13:302023-12-11اجتماعي

20 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از زباله سوزی است


رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به معضلات ناشی از زباله سوزی در جنوب تهران، گفت: 15 تا 20 درصد آلودگی هوای تهران به دلیل همین زباله سوزی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، گفت: در کشور ما به بحث خاک علی رغم اینکه همه کاربری ها و فعالیت های انسانی در بستر آن انجام می شود آن طور که باید بها داده نشده است.

وی با بیان اینکه خاک رکن اساسی محیط زیست است، افزود: رویکردهایی که در چنین همایش هایی وجود دارد را به فال نیک می گیریم و ما هم به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی در خدمت شما هستیم.

سلاجقه در ادامه با اشاره به نقش بالقوه دانشگاه در حفظ محیط زیست، خاطرنشان کرد: دانشگاه می تواند با تهیه اطلس آلودگی خاک کشور به این مهم کمک کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ما با توسعه در خور موافقیم و شاخص های آن را هم تعریف کرده ایم افزود: در طول این مدت 270 نقشه اطلاعاتی در بخش های مختلف تهیه و در سامانه جامع محیط زیست کشور بارگذاری شده است که محققان، پژوهشگران و دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از زباله سوزی است

20 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از زباله سوزی است