مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 19:402023-11-29اقتصادي

واردات در ازای صادرات بهترین روش رفع تعهد ارزی صادرکنندگان است


رییس گروه ارز و موازنه پرداخت های وزارت اقتصاد، مهمترین چالش رفع تعهد ارزی را کاهش انگیزه صادرکنندگان دانست و افزود: برای رفع این مشکل باید به شیوه هایی مثل «واردات در ازای صادرات» روی بیاوریم که ضمن رفع نیازهای وارداتی کشور، - رییس گروه ارز و موازنه پرداخت های وزارت اقتصاد، مهمترین چالش رفع تعهد ارزی را کاهش انگیزه صادرکنندگان دانست و افزود: برای رفع این مشکل باید به شیوه هایی مثل واردات در ازای صادرات روی بیاوریم که ضمن رفع نیازهای وارداتی کشور، انگیزه صادرکننده را نیز حفظ می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رویا عاطفی منش رییس گروه ارز و موازنه پرداخت های وزارت امور اقتصادی و دارایی، در نشست پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان؛ ضرورت و الزامات ، گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام منابع ارزی کشور با کمبود مواجه شد و از آن زمان لازم بود محدودیت هایی بر هزینه های ارزی ایجاد می کردیم.

تا پیش از تحریم ها به دلیل فراوانی منابع نفتی، این امکان فراهم بود که دولت ها نرخ ارز را تا حدودی در قالب یک رژیم میخکوب ارزی، پایین نگهدارند.

اما بعد از تشدید تحریم ها ایران به ناچار به سمت رژیم چند نرخی حرکت کرد که بر اساس تجربه کشورها، صرفا باید در یک بازه کوتاه مدت و در دوره گذار اعمال شود و به سرعت کنار گذاشته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات در ازای صادرات بهترین روش رفع تعهد ارزی صادرکنندگان است

واردات در ازای صادرات بهترین روش رفع تعهد ارزی صادرکنندگان است