مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 12:322023-12-18اجتماعي

5700 کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی نیازمند آسفالت


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: اکنون 5 هزار و 700 کیلومتر از راه های خاکی روستایی در استان نیازمند آسفالت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، اسداله جلال زاده، مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهارداشت: خراسان جنوبی با توجه به اینکه سومین استان پهناور کشور است و در سطح خدمات دهی به کاربران این اداره کل دو اداره کل دارند و از لحاظ اداری اولین اداره کل در سطح کشور هستیم چرا که بعد مسافتی بالایی داریم.

وی با بیان اینکه در مجموع طول راه های استان 17 هزار و 800 کیلومتر است، تصریح کرد: از این میزان 11 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی بوده که 6 هزار کیلومتر آن آسفالت و  5 هزار و 700 کیلومتر راه خاکی و نیازمند آسفالت است.

روستاهای بالای 20 خانوار در اولویت  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: طبق برنامه ششم توسعه، روستاهای بالای 20 خانوار و فاقد راه آسفالت در اولویت هستند.

جلال زاده با بیان اینکه شاخص برخورداری کشور از نظر راه های آسفالته 77.

8 درصد و در خراسان جنوبی 97.

2 درصد است، یادآور شد: شاخص دیگری تعریف شده بر مبنای برخورداری از راه های آسفالت به طول جاده ها که در استان براین اساس درصد برخورداری 51.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5700 کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی نیازمند آسفالت

5700 کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی نیازمند آسفالت