مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 23:052023-11-26سياسي

رییسی در گفت وگوی تلفنی با اردوغان: آمریکا حقی در تصمیم گیری برای مردم غزه ندارند


امروز مردم غزه به واسطه حماس به عنوان دولت مشروع، قانونی و برآمده از آرای عمومی این منطقه، باید برای آینده غزه تصمیم بگیرند و آمریکا حق هیچگونه دخالت و تصمیم گیری برای مردم غزه را ندارند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رییسی شامگاه یکشنبه در گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روابط دو کشور را دوستانه، تاریخی و مبتنی بر حسن همجواری، ارزش های دینی و منافع مشترک دو ملت توصیف کرد و تقویت و ارتقا سطح همکاری ها و مناسبات  تهران – آنکارا در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را حائز اهمیت دانست.

رییسی، ایران و ترکیه را دو کشور مهم و تأثیرگذار در جهان اسلام برشمرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری های مشترک دو کشور الگویی از تعاملات و همکاری میان کشورهای اسلامی باشد.

رییس جمهور در بخش دیگری از این گفت وگوی تلفنی با تأکید بر اینکه آمریکا قاتل مردم غزه است، هرگونه دخالت آمریکایی ها نسبت به آینده غزه را ادامه جنایت آمریکا توصیف کرد.

رییسی با اشاره به همدستی و مباشرت آمریکایی ها در جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم مظلوم غزه، بر رسوایی و بی اعتباری دولت آمریکا در نزد افکار عمومی ملت ها تأکید کرد و گفت : امروز مردم غزه به واسطه حماس به عنوان دولت مشروع، قانونی و برآمده از آرای عمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی در گفت وگوی تلفنی با اردوغان: آمریکا حقی در تصمیم گیری برای مردم غزه ندارند

رییسی در گفت وگوی تلفنی با اردوغان: آمریکا حقی در تصمیم گیری برای مردم غزه ندارند