مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 12:302023-12-07بين الملل

چرا حفظ و توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین مهم است؟


کشورهایی مثل کوبا، ونزوئلا و برزیل فلش های عملیاتی ما در حیات خلوت آمریکا هستند.

طبق تئوری مرکز پیرامون ما می توانیم در این منطقه اعمال نفوذ کنیم و این مسئله دلیل مهمی در گسترش مناسبات ما با این کشورها محسوب خواهدشد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - رجانیوز نوشت:  پس از گذشت 22 سال از سفر فیدل کاسترو، رهبر فقید انقلاب کوبا به ایران، میگل ماریو دیاز-کانل برمودز، رییس جمهور این کشور روز دوشنبه وارد ایران شد.

کشور کوبا که به عنوان کانون جبهه مقاومت ضدامپریالیستی در آمریکای لاتین به شمار می آید، در زمان حکومت پهلوی دوم با ایران هیچگونه رابطه ای نداشت.

آغاز روابط دو کشور به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گره خورد و  پس از آن بود که مناسبات رسمی و گسترده ای فی مابین ایران و کوبا به جریان افتاد.

هرچند همکاری های اقتصادی بین ایران و کوبا، در طول 44 سال گذشته فراز و فرودهایی داشته که اساسا متناسب با سطح بالای روابط سیاسی دو کشور نبوده است.

به همین منظور، اکنون گسترش روابط و مناسبات اقتصادی بین ایران با کوبا یکی از مسائلی است که به مثابه راهکاری برای بهبود روابط دو کشور تلقی می شود.

کوبا از دیرباز تاکنون همواره به دنبال گسترش روابط خود با کشورهای مستقل از نظام سلطه بوده و همین امر می تواند به عنوان اهرمی شتاب بخش در توسعه و گسترش مناسبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا حفظ و توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین مهم است؟

چرا حفظ و توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین مهم است؟