مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 10:452023-12-09فرهنگي

تابلویی که با روضه خوانی اکران شد+فیلم


همواره یکی از نقدهایی که به حسن روح الامین به خصوص در آثار عاشورایی اش وجود داشت این بود که او «روضه» را از «خلوتِ» مجالس ذکر مصیبت و گوشه دنج هیئت بدون مقدمه به «جلوتِ» بوم نقاشی و دید عموم می آورد.

- همواره یکی از نقدهایی که به حسن روح الامین به خصوص در آثار عاشورایی اش وجود داشت این بود که او روضه را از خلوتِ مجالس ذکر مصیبت و گوشه دنج هیئت بدون مقدمه به جلوتِ بوم نقاشی و دید عموم می آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قدس آنلاین نوشت: این مسئله از آن جهت اهمیت داشت که سنت تاریخی ما همواره در ذکرِ این مصیبت واسطه ای وجود داشته تا ماجرا را ذره ذره و با حفظ ادب و شرایط مستمعان برایشان روایت کند.

یکی از کارکردهای نقالی و حضور پرده خوان در واقع همین بود.

البته معنای این نقد این نیست که حتماً کسی باید همچون پرده خوان همواره کنار این نقاشی بایستد و آن را بسته به شرایط و حال حاضران روایت کند، ولی می شود در ساحتی حداقل مثل کاری که دیروز حسن روح الامین و محمود کریمی انجام داده و در آن پیشگام شدند، حداقل رونمایی اثر برای اولین بار را با آداب و ترتیبی خاص انجام داد.

این اتفاق پنج شنبه شب بالاخره افتاد.

هر چند پیش از این نیز با همین جنس رونمایی برای تابلوی اسدالله حسن روح الامین در شب میلاد امیرالمومنین علی (ع) در هیئت و توسط محمود کریمی افتاده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابلویی که با روضه خوانی اکران شد+فیلم

تابلویی که با روضه خوانی اکران شد+فیلم