مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 17:552023-12-03اقتصادي

چرا عربستان به سینما اهمیت داد؟


صنعت سینما در عربستان تا سال 2018 که سالن های سینما پس از 35 سال بازگشایی شد، تقریبا وجود نداشت اما این کشور عربی با سرمایه گذاری هنگفت در عرصه سینما و برگزاری جشنواره پرزق و برق دریای سرخ و در کنار آن ایجاد مشوق هایی برای تولید مشترک با سایر کشورها، - صنعت سینما در عربستان تا سال 2018 که سالن های سینما پس از 35 سال بازگشایی شد، تقریبا وجود نداشت اما این کشور عربی با سرمایه گذاری هنگفت در عرصه سینما و برگزاری جشنواره پرزق و برق دریای سرخ و در کنار آن ایجاد مشوق هایی برای تولید مشترک با سایر کشورها، با شتاب فراوانی خود در صدد جبران عقب ماندگی خود در این حوزه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در راستای تحولات فرهنگی اخیر در عربستان، این کشور خاورمیانه که تنها چند سالی است سالن های سینمای خود را به روی مردم گشوده است، حالا نه تنها به بزرگترین بازار سینمایی خاورمیانه تبدیل شده، بلکه از حیث رشد فروش سینما در رتبه نخست جهان قرار گرفته است.

سینمای عربستان در سال گذشته میلادی در مجموع به فروش 260 میلیون دلاری دست یافت و پیش بینی می شود تا سال 2023 ارزش گیشه سینمای این کشور عربی به یک میلیارد دلار برسد.

مسئولان سعودی در کنار هموار کردن مسیر اکران آثار هالیوودی و غیرهالیوودی در سینماهای این کشور، جشنواره فیلم دریای سرخ را نیز از سال 2021 و با یک سال تاخیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا عربستان به سینما اهمیت داد؟

چرا عربستان به سینما اهمیت داد؟