مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 19:052023-12-12اقتصادي

کاهش 50 درصدی تولید زعفران در منطقه تربت حیدریه


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت حیدریه با بیان اینکه امسال با کاهش بیش از50 درصد تولید زعفران در این شهرستان مواجه بودیم، گفت: بر این اساس میزان برداشت زعفران به 15.

- حسین محمدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه، اظهار کرد: سرمای بی سابقه دی ماه پارسال، کاهش نزولات جوی در ابتدای سال و خشکسالی تابستان را، از عمده ترین دلایل کاهش سطح زیر کشت است.

وی افزود: البته این کمبود محدود به این منطقه نیست و در کل استان با کاهش تولید زعفران مواجه شدیم.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه سطح زیرکشت زعفران امسال شهرستان تربت حیدریه را، 9 هزار و 250 هکتار عنوان کرد و گفت: رتبه نخست سطح زیرکشت در این منطقه به شهرستان زاوه با 13 هزار و 900 هکتار اختصاص دارد.

محمدی افزود: میزان عملکرد ما در واحد سطح چهار کیلوگرم در شرایط عادی بود که متاسفانه امسال با بیش از 50 درصد کاهش، مواجه شدیم.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در ادامه گفت: البته در کنار عوامل یاد شده، شیوه آبیاری نیز در کاهش تولید زعفران موثر است زیرا تنها 25 درصد اراضی این خطه، با شیوه های نوین آبیاری می شوند.

محمدی خرده مالکی را اصلی ترین دلیل استقبال سرد زعفران کاران از اجرای سیستم های نوین آبیاری عنوان کرد و گفت: 75 درصد اراضی این خطه با سبک خورده مالکی اداره می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی تولید زعفران در منطقه تربت حیدریه

کاهش 50 درصدی تولید زعفران در منطقه تربت حیدریه