مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 19:202023-12-16سياسي

20 گونه از ماهیان ایران در معرض تهدید هستند


دبیر علمی کنفرانس ملی حفاظت از ماهیان ایران گفت: حوضه آبریز تیگره با 103 گونه پس از حوضه خزر با 106 گونه بیشترین تنوع ماهیان را دارد و بر اساس آخرین چک لیست IUCN حدود 20 گونه از ماهیان ایران در معرض تهدید هستند.

- ایسنا/لرستان دبیر علمی کنفرانس ملی حفاظت از ماهیان ایران گفت: حوضه آبریز "تیگره" با 103 گونه پس از حوضه خزر با 106 گونه بیشترین تنوع ماهیان را دارد و بر اساس آخرین چک لیست IUCN حدود 20 گونه از ماهیان ایران در معرض تهدید هستند.

منوچهر نصری امروز، بیست و پنجم آذرماه در سومین کنفرانس ملی حفاظت از ماهیان ایران با تاکید بر ماهیان و حوضه آبریز تیگره که در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه ماهیان به عنوان گروهی از جانوران آبزی دارای اهمیت اکولوژیکی بالایی هستند و در زنجیره غذایی اکوسیستم جایگاه ویژه ای دارند، بیان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، ماهیان بخش قابل توجهی از امنیت غذایی کشور و گردش اقتصادی راه به خود اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: در کنار این موضوعات موقعیت جغرافیایی خاص لرستان و قرار گرفتن در یکی از سرشاخه های پرآب حوضه تیگره توسعه چشمگیر صنعت آبزی پروری، دریاچه های مصنوعی و طبیعی متعدد و رودخانه های بزرگ در این استان سبب اهمیت منابع آبی از نظر تراکنش ماهیان شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 گونه از ماهیان ایران در معرض تهدید هستند

20 گونه از ماهیان ایران در معرض تهدید هستند