مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 09:352023-12-04پزشكي

دانشمندان سرکوب درد را از انگل ها یاد می گیرند


تصور می شود که هر مولکولی که حضور انگل باعث ایجاد آن می شود، می تواند مسکن بالقوه ای برای سایر مشکلات سلامتی باشد و دانشمندان اکنون برای سرکوب درد متوجه چنین انگل هایی شده اند.

- تصور می شود که هر مولکولی که حضور انگل باعث ایجاد آن می شود، می تواند مسکن بالقوه ای برای سایر مشکلات سلامتی باشد و دانشمندان اکنون برای سرکوب درد متوجه چنین انگل هایی شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، اگرچه انگل هایی به نام لیشمانیوز پوستی(Cutaneous leishmaniasis) یا سالَک، زخم های پوستی بد شکلی ایجاد می کنند، اما هیچ دردی به همراه ندارند.

این توانایی به انگل ها اجازه می دهد تا فرآیند درمان را به تعویق بیاندازند و به طور موثر بقای خود را طولانی تر کنند.

ضایعات بدون درد در موش بررسی شد اکنون، برای اولین بار، محققان به بررسی ضایعات روی پوست موشها پرداخته اند تا ارزیابی کنند که آیا مسیرهای سیگنال دهی متابولیک مسئول خنثی کردن درد است یا خیر.

هدف این است که این مکانیسم برای کمک به افرادی که از دردهای ناتوان کننده رنج می برند از طریق توسعه داروهای ضد درد غیر مخدری استفاده شود.

آبهای ساتوسکار(Abhay Satoskar)، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد پاتولوژی در کالج پزشکی دانشگاه ایالتی اُهایو، می گوید: هیچ کس نمی داند چرا این ضایعات بدون درد هستند اما تصور می شود که ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان سرکوب درد را از انگل ها یاد می گیرند

دانشمندان سرکوب درد را از انگل ها یاد می گیرند