مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 10:502023-12-02اقتصادي

ناوگان ریلی کشور فرسوده است/ راه آهن حمایت دولتی نیاز دارد


یک کارشناس حوزه حمل ونقل ریلی با بیان اینکه ناوگان ریلی کشور فرسوده است، گفت: با وجود رشد جمعیت در سال های گذشته و رشد سفرهای مردمی، ظرفیت فعلی راه آهن نسبت به گذشته کمتر هم شده است.

- یک کارشناس حوزه حمل ونقل ریلی با بیان اینکه ناوگان ریلی کشور فرسوده است، گفت: با وجود رشد جمعیت در سال های گذشته و رشد سفرهای مردمی، ظرفیت فعلی راه آهن نسبت به گذشته کمتر هم شده است.

ابوالقاسم سعیدی در گفت وگو با ایسنا درباره علت کمبود بلیت قطار و مشکلات حال حاضر راه آهن گفت: ناوگان ریلی کشور فرسوده است، با توجه به عمر بالای واگن های مسافری که متوسط بیش از 30 سال است، هر سال مقداری از ظرفیت ناوگان از سیر بهره برداری خارج می شود، از طرفی ناوگان موجود هم قطعات و لوازم کمیاب دارد.

وی در ادامه به موضوع خطوط جدید راه آهن اشاره کرد و گفت: راه آهن خطوط جدیدی را برای حمل ونقل مسافری افتتاح کرده که به نظر نمی آید مسافر زیادی داشته باشد؛ اما چون این خطوط افتتاح شده باید قطاری را برای آن ها اختصاص دهد.

برای مثال خاش - زاهدان یا تهران - سنندج، مسافر زیادی ندارد؛ اما چون روی این خطوط سرمایه گذاری شده، باید یک سری واگن برای آن ها اختصاص یابد که این از ظرفیت خطوط دیگر کم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناوگان ریلی کشور فرسوده است/ راه آهن حمایت دولتی نیاز دارد

ناوگان ریلی کشور فرسوده است/ راه آهن حمایت دولتی نیاز دارد