مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 10:452023-10-23بين الملل

جذابیت الگوی فدرالی عراق با فساد در اقلیم، کاهش پیدا کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، از زمانی که نیرو های آمریکایی با سرنگونی صدام در سال 2003 تلاش کردند مدل مطلوب خود را در عراق ایجاد کنند، - فساد در اربیل (مرکز اقلیم شمال عراق) و عدم شفافیت دولت محلی آن باعث شده جذابیت الگوی ساختاری اربیل در عراق فدرال کاهش پیدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، از زمانی که نیرو های آمریکایی با سرنگونی صدام در سال 2003 تلاش کردند مدل مطلوب خود را در عراق ایجاد کنند، 20 سال می گذرد.

در مورد خاص شرایط سیاسی در مناطق کُردنشین شمال عراق، بغداد و اربیل، به طور جدی اختلاف نظر دارند.

فساد گسترده در پول حاصل از فروش نفت، حکمرانی خانوادگی بارزانی ها و طالبانی ها، اعتراضات گسترده مردمی و نهادینه شدن قدرت در خانواده بارزانی و مواردی دیگر باعث تشدید تنش ها میان اربیل و بغداد شده است.

در واقع طرفین بر سر اینکه چه سهمی از بودجه عراق باید به کُرد ها تعلق گیرد، با دولت های متوالی در بغداد به اختلاف نظر خورده اند و این امر باعث شده که اقلیم برای پرداخت حقوق کارکنان بخش دولتی که هر ماه 625 میلیون دلار دریافت می­ کند، دچار مشکل شود.

در سال های اخیر هم این اختلاف از دیدگاه بغداد سرچشمه می گیرد که اعتقاد دارد کُرد های عراق از سال 2014 به طور غیرقانونی نفت تولید شده در منطقه اقلیم را بدون رضایت دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذابیت الگوی فدرالی عراق با فساد در اقلیم، کاهش پیدا کرد

جذابیت الگوی فدرالی عراق با فساد در اقلیم، کاهش پیدا کرد