مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 11:052023-11-18اقتصادي

طرح «بنزین برای همه» به بایگانی رفت


وزیر اقتصاد از متوقف شدن طرح بازار مبادله سهمیه انرژی برای ایرانیان خبر داد و از احتیاط و تعلل در سیاست گذاری انرژی که موجب تحمیل هزینه های اجتماعی و اعتباری بالا می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه خراسان، در دولت سیزدهم طرح تخصیص بنزین به خانوار به جای خودرو، مورد توجه قرار گرفت و به طور آزمایشی 4 ماه در جزیره کیش هم اجرا شد.

با این حال از آن زمان یعنی ابتدای مرداد 1401 تاکنون خبری درخصوص تعمیم یا عدم تعمیم این طرح به کل کشور مطرح نشد تا این که هم اینک وزیر اقتصاد به صراحت از حکم توقف ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به این طرح خبر داده است.

خاندوزی همچنین از احتیاط و نبود شجاعت در سیاست گذاری انرژی انتقاد کرده که موجب می شود هزینه های اجتماعی و اعتباری حل مسائل بسیار افزایش یابد.

  یک طرح جسورانه برای عدالت بنزینی به گزارش سایت قطره و به نقل ازخراسان، اسفند سال 1400 بود که دولت سیزدهم طرحی جدید با هدف توزیع عادلانه یارانه بنزین را به طور آزمایشی به اجرا گذاشت.

تخصیص بنزین به خانوار به جای خودرو طرحی بود که اگرچه در زمان دولت قبل هم مطرح شده بود، با این حال، آن دولت هیچ گاه به سمت این موضوع نرفت.

در این طرح 4 ماهه آزمایشی، همه شهروندان کیش اعم از مالکان خودرو یا افراد بدون خودرو، سهمیه بنزین 20 لیتر را دریافت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح «بنزین برای همه» به بایگانی رفت

طرح «بنزین برای همه» به بایگانی رفت