مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 15:352023-11-14فرهنگي

درخشش تعزیه زنجان در هندوستان


تعزیه زنجان در نهمین مجمع عمومی ICCN در هندوستان به نمایش درآمد و استقبال بی نظیر شرکت کنندگان این رویداد بین المللی را به همراه داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان،اکبر کریمی، مدیر مسوول موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعزیه در زنجان نام پروژه ای تحقیقاتی در قالب گزارشی تصویری از مراسم تعزیه خوانی مردم روستاهای مشکین و رجعین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 1402 است که توسط موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به زبان انگلیسی تهیه و برای ارائه به نهمین مجمع عمومی ICCN آماده شد.

مدیر مسوول موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس افزود: این پرونده تصویری در 20 آبان به مدت 22 دقیقه  پس از کره جنوبی و استرالیا در سالن اجلاس ICCN در شهر کوژیکود به نمایش درآمد که معرفی زنجان به همراه خوانش و ترجمه غزل عاشورایی زنده یاد حسین منزوی  زمینه ساز آن بود.

وی ادامه داد: نمایش این پرونده تحقیقاتی در قالب تصاویر گرفته شده از مراسم و مهارت های تعزیه خوانی در زنجان مورد استقبال و احساسات شگفت انگیز شرکت کنندگان در این رویداد بین المللی قرار گرفت و پس از اتمام مراسم هدیه ویژه زنجان به عنوان نمادی فرهنگی، مذهبی به دکتر وکیل جایاراجان دبیر کل ICCN اهدا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشش تعزیه زنجان در هندوستان

درخشش تعزیه زنجان در هندوستان