مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 09:202023-10-24سياسي

مصوبه کمیسیون تلفیق برای کاهش سهمیه برداشت آب پروانه چاه های کشاورزی


عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای کاهش سهمیه برداشت آب پروانه چاه های کشاورزی با هدف جلوگیری تعادل بخشی به آب های زیر زمینی خبر داد.

- ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز دو بند از ماده 40 لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از صحن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در یک بند این ماده اعضای این کمیسیون مصوب کردند که با هدف جلوگیری از فرونشست بیش از حد زمین و با هدف تعادل بخشی به آب های زیرزمینی سهمیه برداشت آب پروانه چاه های کشاورزی از سفره های زیرزمینی کاهش یابد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس این مصوبه و با توجه به این که در بسیاز از مناطق کشور ما شاهد فرونشست زمین هستیم، سهمیه آب برداشتی توسط پروانه چاه های کشاورزی کاهش می یابد و باید این چاه ها مجهز به کنتور هوشمند شوند تا میزان برداشت آنها از طریق سیم کارت کنترل شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه و در بند دیگر ماده 40 موضوع جلوگیری از سوءاستفاده ها در برداشت از آب رودخانه ها توسط ماموران انتظامی و با دستور آب منطقه ای شهرستان مورد بررسی قرار گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه کمیسیون تلفیق برای کاهش سهمیه برداشت آب پروانه چاه های کشاورزی

مصوبه کمیسیون تلفیق برای کاهش سهمیه برداشت آب پروانه چاه های کشاورزی