مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 14:352023-11-09بين الملل

برنامه همکاری 3 ساله روسیه و قزاقستان تصویب شد


در جریان رایزنی روسای جمهور قزاقستان و روسیه در شهر «آستانه»، برنامه همکاری 3 ساله بین دو کشور به تصویب رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با قاسم جومارت توکایف رییس جمهور قزاقستان در شهر آستانه دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار پوتین گفت: امروز، بر اساس نتایج مذاکرات، بیانیه مشترکی را امضا خواهیم کرد که اهداف راهبردی بیشتری را برای ارتقای تعامل مسکو و آستانه مشخص می کند.

وی ادامه داد: همچنین یک برنامه اقدام مشترک را تصویب خواهیم کرد که زمینه های همکاری مشخصی را برای 3 سال آینده تعریف می کند.

رییس جمهور روسیه افزود: علاوه بر این، چند سند مهم همکاری به ارزش حدود 100 میلیون دلار برای امضا آماده شده است که حوزه های مختلف روابط دوجانبه را پوشش می دهد.

به گفته وی، نمایندگان بیش از 30 منطقه دو کشور ،روسای ارگان های دولتی، قانون گذاران، نمایندگان وزارتخانه ها و ادارات، محافل تجاری، علمی و عمومی در قوستانای گردهم آمدند.

دقیقاً کسانی که روزانه درگیر جنبه های عملی توسعه روابط  میان دو کشور در حوزه سیاست، اقتصاد و فعالیت های بشردوستانه هستند.

پوتین خاطرنشان کرد که به لطف فعالیت خود مناطق، همکاری در این سطح تعمیق می یابد و مشارکت افراد بیشتر و بیشتری را فراهم می کند و با محتوای خاص پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه همکاری 3 ساله روسیه و قزاقستان تصویب شد

برنامه همکاری 3 ساله روسیه و قزاقستان تصویب شد