مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 13:402023-11-14بين الملل

صدور منشور اخلاقی «بدون پشتوانه» برای قضات دیوان عالی آمریکا


دیوان عالی آمریکا منشور اخلاقی جدیدی را برای قضات این دیوان اعلام کرد که به دلیل آنکه فاقد هرگونه مکانیزم اجرایی است، از سوی برخی از گروه ها در این کشور مورد انتقاد قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس ،دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا اولین منشور اخلاقی رسمی خود را که بر رفتارهای 9 قاضی این دیوان حاکم است، پس از ماه ها فشار خارجی به دلیل افشای برخی حقایق در باب سفرهای لوکس و بسیار پرهزینه قاضیان و دریافت هدایای مالی بزرگ آنها از سوی خیرین ثروتمند این کشور اعلام شد.

منتقدان این منشور عنوان کرده اند که به نظر نمی رسد که سیاست های جدید اعلامی که مورد موافقت همه قضات دیوان عالی قرار گرفته و از روز دوشنبه نیز اجرایی شده است، هیچ مکانیزم اجرایی را بر قضات جهت قائل بودن به این اصول تحمیل کند و در واقع انطباق کامل با قوانین جدید را به طور کامل به خود قضات واگذار می کند.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که قضات دیوان عالی ایالات متحده به عنوان تنها افرادی در این کشور هستند که هیچ گونه نظارت اخلاقی بر رفتار و عملکرد آنها وجود ندارد.

با این حال، اکنون فشارهای زیادی از جانب دموکرات ها در سنا برای تصویب آیین نامه رفتاری برای این قضات افزایش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور منشور اخلاقی «بدون پشتوانه» برای قضات دیوان عالی آمریکا

صدور منشور اخلاقی «بدون پشتوانه» برای قضات دیوان عالی آمریکا