مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 06:402023-11-20اقتصادي

3880 هکتار از رودخانه های گلستان سنددار شد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: برای جلوگیری از تعرض به حریم و بستر رودخانه ها، آب منطقه ای اقدام به اخذ سند برای بسترهای 25 ساله رودخانه ها کرده که در حال حاضر سه هزار و 880 هکتار از رودخانه های گلستان سنددار شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، ایرج حیدریان شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: برای حل مشکل اراضی شیبدار در گلستان، باید دولت منابعی را اختصاص داده و با کاشت نهال و بوته این اراضی دارای پوشش شوند تا از افزایش فرسایش خاک و رسوب جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: لایروبی رودخانه ها زمانی می تواند مثمر ثمر باشد که بتوانیم تثبیت بالادست را در حوضه آبخیز با سازه کنترل رسوب داشته باشیم.

حیدریان اضافه کرد: برای جلوگیری از تعرض به حریم و بستر رودخانه ها، شرکت آب منطقه ای اقدام به اخذ سند برای بسترهای 25 ساله رودخانه ها کرده که در حال حاضر سه هزار و 880 هکتار اخذ سند رودخانه ها در استان انجام شده است.

وی با بیان این که 450 هکتار آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها انجام شده است، گفت: از مجموع بارش ها خوشبختانه بعد از سه سال خشکسالی ، حدود 12 میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب در سدها داشتیم که از این میزان حدود هشت میلیون متر مکعب در سد گلستان بوده است و در حال حاضر حدود 10 درصد از حجم سدها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3880 هکتار از رودخانه های گلستان سنددار شد

3880 هکتار از رودخانه های گلستان سنددار شد