مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 08:352023-11-04پزشكي

ثبت بیش از 4 هزار سکته مغزی در اصفهان


رییس اداره بیماری های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد موارد سکته مغزی ثبت شده در سامانه پرونده الکترونیک سلامت(سپاس) بیمارستان های استان اصفهان در سال گذشته حدود 4 هزار و 300 مورد بوده است.

- شهربانو مظاهری، رییس اداره بیماری های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه مراکز مدیریت درمان سکته حاد مغزی (724) در هفت روز هفته و به طور 24 ساعته آماده خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سکته مغزی طبق شیوه نامه مشخصی هستند، اظهار داشت: تعداد مراکز 724 در استان اصفهان در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 25 درصد افزایش یافته است.

وی به فعال بودن پنج مرکز درمان سکته حاد مغزی در کلانشهر اصفهان گفت: این مراکز در سراسر استان و به منظور دسترسی هرچه بهتر و سریع تر بیماران به خدمات تخصصی ایجاد شده است.

مظاهری با اشاره به اینکه مراکز 724 باید به تجهیزاتی مانند سی تی اسکن و همچنین متخصص مغز و اعصاب مجهز باشند، خاطرنشان کرد: انتظار می رود پس از انتقال بیمار مبتلا به سکته مغزی به مراکز 724، خدمات درمانی مخصوص در کمتر از 60 دقیقه به بیمار ارائه شود که این شاخص در اصفهان مطلوب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت بیش از 4 هزار سکته مغزی در اصفهان

ثبت بیش از 4 هزار سکته مغزی در اصفهان