مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 14:452023-11-14سياسي

تمدن ایران قدیمی ترین و پرافتخارترین تمدن پدیده آمده در جهان است


به جرأت می توان گفت تمدن ایران دیرپاترین و پرافتخارترین تمدنی است که در سطح جهان پدید آمده است، آثار تمدنی پیش از تاریخ قبل از آنکه در تمدن های بزرگ دیده شود در سرزمین ایران وجود داشته است.

- ایسنا/قزوین رییس بنیاد ایران شناسی گفت: به جرأت می توان گفت تمدن ایران دیرپاترین و پرافتخارترین تمدنی است که در سطح جهان پدید آمده است، آثار تمدنی پیش از تاریخ قبل از آنکه در تمدن های بزرگ دیده شود در سرزمین ایران وجود داشته است.

محمدحسین رجبی دوانی در نخستین همایش بین المللی قزوین شناسی پیش از اسلام که امروز 23 آبان در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با حضور شخصیت های ملی و بین المللی برگزار شد، اظهار کرد: به جرأت می توان گفت تمدن ایران دیرپاترین و پرافتخارترین تمدنی است که در سطح جهان پدید آمده است، آثار تمدنی پیش از تاریخ قبل از آنکه در تمدن های بزرگ دیده شود در سرزمین ایران وجود داشته است.

نفوذ تمدن ایران تنها به این سرزمین و جغرافیایی فعلی سیاسی بسنده نمی کند بلکه نفوذ فرهنگ و تمدن ایران بزرگ تا چین، شبه قاره هند، شبه جزیره آناتولی، سواحل دریای مدیترانه و یمن گسترش دارد.

وی گفت: از عصر انوشیروان ساسانی حضور فعال و تعیین کننده ایرانیان را در یمن داریم؛ ایرانیانی که به درخواست مردم یمن برای مقابله با سلطه امپراطوری روم یعنی دول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدن ایران قدیمی ترین و پرافتخارترین تمدن پدیده آمده در جهان است

تمدن ایران قدیمی ترین و پرافتخارترین تمدن پدیده آمده در جهان است