مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 18:302023-11-11بين الملل

اولین پرواز رسمی پیشرفته ترین بمب افکن نسل ششمی جهان (+فیلم و عکس)


در سال 2010 پیش بینی شد که هزینه ساخت هر فروند بمب افکن B-21 Raider در حدود 550 میلیون دلار است که با احتساب تورم، این عدد در سال 2022 به حدود 750 میلیون دلار می رسد.

- B-21 بخشی از تلاش های پنتاگون برای مدرن کردن هر سه پایه سه گانه هسته ای این کشور است که شامل موشک های بالستیک هسته ای سیلو-پرتاب و کلاهک های زیردریایی-پرتاب نیز می شود، در شرایطی که ارتش آمریکا از دکترین ضد تروریسم در دهه های اخیر به سمت توازن با مدرن سازی سریع ارتش چین تغییر رویه داده است.

چین قصد دارد تا سال 2035 تعداد سلاح های هسته ای خود را با 1،500 مورد برساند و به باور پنتاگون، دستاورد های این کشور در زمینه موشک های هایپرسونیک، جنگ سایبری و توانمندی های فضایی به خطرناک ترین و سیستمیک ترین تهدید برای امنیت ملی و بین المللی تبدیل شده است.

کمپانی نورثروپ گرومن این بمب افکن پنهانکار جدید را یک هواپیمای نسل ششمی می داند، با توجه به توانایی های آن در اتصال به دیگر هواپیما ها و یکپارچه کردن بدون مشکل سلاح های آینده با معماری سیستم های آن.

از دیگر تغییر های صورت گرفته در بمب افکن B-21 می توان به مواد پیشرفته استفاده شده در عایق کاری ها برای این که شناسایی شدن آن برای رادار ها دشوارتر باشد اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین پرواز رسمی پیشرفته ترین بمب افکن نسل ششمی جهان (+فیلم و عکس)

اولین پرواز رسمی پیشرفته ترین بمب افکن نسل ششمی جهان (+فیلم و عکس)