مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 10:252023-10-24فرهنگي

هنر و ادب عصاره حکمت و تفکر والای ایران اسلامی است


رییس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه هنر و ادب عصاره حکمت و تفکر والای ایران اسلامی است، تاکید کرد: هنرمندان و شاعران این دیرینه دیار جوهر و افشره اندیشه های خویش را بدین ارزش ها آراستند و مقاصد منیع و رفیع خود را در هنر و کلام جستند.

- ایسنا/فارس رییس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه هنر و ادب عصاره حکمت و تفکر والای ایران اسلامی است، تاکید کرد: هنرمندان و شاعران این دیرینه دیار جوهر و افشره اندیشه های خویش را بدین ارزش ها آراستند و مقاصد منیع و رفیع خود را در هنر و کلام جستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، امیرحسین استقلال امروز، دوم آبان ماه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر شهود قدسی و چهارمین جشنواره ملی دانشجویی شعر باران که همزمان با سالروز نخستین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور مسئولان کشوری و استانی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز برگزار شد، گفت: سخن را رتبت و مرتبت آسمانی است و هنر را شولای روحانی است خداوند سبحان معجزه خاتم پیامبران را ممزوجی از کلام و هنر قرار داد تا بدان اعجاز درهای لاهوت را بر ناسوتیان بگشاید و دلدادگان را سودای لقای خود بیفزاید.

رییس جهاددانشگاهی فارس افزود: پیامبر والا گهر اسلام شعر را از اقسام حکمت نامید و آن را سحر حلال دید همچنین شعر و هنر در آینه ی زن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر و ادب عصاره حکمت و تفکر والای ایران اسلامی است

هنر و ادب عصاره حکمت و تفکر والای ایران اسلامی است