مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 09:052023-11-06سياسي

سفیر سابق ایران در رومانی: توحید گمشده روابط بین الملل و سیاست خارجی است


سفیر اسبق ایران در رومانی با اشاره به فراموش شدن توحید در روابط بین الملل گفت: با شناخت دقیق نگاه دینی به روابط بین الملل می توان اندیشه اسلامی را در سیاست خارجی کاربردی کرد و به حل مسائل و مشکلات پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه همایش فقه سیاست خارجی، حمیدرضا ارشدی سفیر اسبق ایران در رومانی در ابتدای نشست ششم از سلسله نشست های همایش بین المللی فقه سیاست خارجی در جمع دانش پژوهان مؤسسه دین و تمدن گفت: یکی از مباحث مغفول مانده در حوزه اندیشه این است که اگر یک مطلب یا موضوع به طور دقیق شناخته نشود، تلاش ها برای فهم آن اگر نگوییم به بی راهه می رود اما به نتیجه مطلوب نمی رسد.

به همین علت ما درحالی که متوجه نشده ایم اسلام چیست، می خواهیم نظریه اسلامی در بیاوریم و گاهی در بعضی علوم آن را به کار ببریم.

     ارشدی با اشاره به اینکه برخی افراد اسلامی حرف می زنند اما اسلامی فکر نمی کنند، گفت: مثلاً برخی حرف هایی در لزوم استفاده از اندیشه اسلامی می زنند، اما در تحلیل مسائل به گونه ای پیش می روند که در نهایت به نفی عصمت امام می رسند.

     ارشدی گفت: مثال بعدی این است که علم اقتصاد فعلی بنیان هایی دارد که اگر آن بنیان ها با اسلام گره نخورد، نمی توان آن مفاهیم اسلامی را در اقتصاد گنجاند و به صورت موردی، مفهوم برکت را چگونه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر سابق ایران در رومانی: توحید گمشده روابط بین الملل و سیاست خارجی است

سفیر سابق ایران در رومانی: توحید گمشده روابط بین الملل و سیاست خارجی است