مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 09:052023-11-02اقتصادي

الکترودهایی که می توانند جایگزین دستگاه نوار قلب شوند


الکترودهای جدیدی که در «مؤسسه سلطنتی فناوری ملبورن» ابداع شده اند، می توانند امکان نظارت مستمر بر قلب را به شکل ساده تری فراهم کنند.

- الکترودهای جدیدی که در مؤسسه سلطنتی فناوری ملبورن ابداع شده اند، می توانند امکان نظارت مستمر بر قلب را به شکل ساده تری فراهم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران نوعی الکترود فوق نازک، ضد آب و بدون ژل را برای نظارت مستمر بر قلب ابداع کرده اند که نسبت به دستگاه های موجود در بازار، راحتی بیشتر و تحریک پوست کمتری دارد و در عین حال فعالیت الکتریکی قلب را به صورت دقیق اندازه گیری می کند.

نظارت بر قلب به مرور زمان برای تشخیص دادن ضربان غیر طبیعی، حملات قلبی و آنژین بسیار مهم است اما کسانی که نوار قلب را در بیمارستان یا در کلینیک پزشکی انجام داده اند، می دانند که 12 الکترود سرد و لزج ژل دار به سینه شان می چسبد.

اکنون، پژوهشگران مؤسسه سلطنتی فناوری ملبورن (RMIT) الکترودهای پوشیدنی فوق العاده نازک، سبک وزن و بدون ژل ساخته اند که می توانند امکان نظارت مستمر بر قلب را فراهم کنند اما مشکلاتی را ندارند که معمولا با الکترودهای مرطوب تجربه می شوند.

مادو باسکاران (Madhu Bhaskaran) از پژوهشگران این پروژه گفت: دستگاه های پوشیدنی موجود در بازار معمولا حجیم و سنگین هستند و 12 الکترود مرطوب را شامل می شون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الکترودهایی که می توانند جایگزین دستگاه نوار قلب شوند

الکترودهایی که می توانند جایگزین دستگاه نوار قلب شوند