مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 10:352023-10-26اقتصادي

افزایش 132 درصدی تولید گندم در فیروزه


در سال جاری تولید گندم در شهرستان فیروزه 132 درصد افزایش یافت.

- حسن کلیدری در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور با بیان اینکه تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به سیلو درسال جاری به 7 هزار تن رسید، اظهار کرد: تغذیه مناسب مزارع، استفاده از بذر اصلاح شده و توسعه آبیاری قطره ای با (نوارتیپ) شرایط مناسبی را برای تولید فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزه افزود: با توجه به گزارشات مرکز هواشناسی که پیش بینی حدود 65درصدی افزایش بارندگی را برای فصل پاییز و زمستان کرده اند کشاورزانی که شرایط کشت دیم را دارند، کشت دیم را آغاز کرده اند.

مرمت و لایروبی 22 قنات در شهرستان فیروزه وی با ذکر این نکته که لایروبی قنات ها واجرای پروژهای انتقال آب بالوله در فیروزه شدت یافته است، اضافه کرد: 30 روستای فیروزه اجرای پروژه های آب وخاک را دارد.

پ کلیدری تشریح کرد: با کمک اعتبارات جهادکشاورزی و همکاری مردم 22 قنات با اعتباری بالغ بر 30میلیارد ریال درحال مرمت و لایروبی است.

اجرای لوله گذاری و کانال انتقال آب در فیروزه مدیر جهاد کشاورزی فیروزه با اشاره به اینکه حدود 25 کیلومتر لوله گذاری و کانال انتقال آب در فیروزه اجرا شده است، ابراز کرد: برای بالا بردن بهره برداری آبیاری وجلوگیری ازهدر رفت آب، درحال عملیات انتقال آب با لوله هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 132 درصدی تولید گندم در فیروزه

افزایش 132 درصدی تولید گندم در فیروزه