مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 13:202023-10-27اقتصادي

عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی چقدر است؟


معاون وزارت صمت با بیان اینکه متوسط داخلی سازی در صنعت لوازم خانگی به 65 درصد رسیده، گفت: در برخی از مواد اولیه مثل فولاد، تولید مازاد داریم و صادر می کنیم، - معاون وزارت صمت با بیان اینکه متوسط داخلی سازی در صنعت لوازم خانگی به 65 درصد رسیده، گفت: در برخی از مواد اولیه مثل فولاد، تولید مازاد داریم و صادر می کنیم، اما کسی که رادیاتور فولادی تولید می کند، بازار صادراتی را از دست داده، چراکه قیمت فولاد در کشور همسایه ای که فولاد را از ایران خریده، کمتر از ایران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدمهدی برادران در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در مقطعی با کمبود کالای خاص مواجه بودیم، چراکه واردات ممنوع بود و هم در عمل تولید کشور بسیار کم بود و حتی در مقاطعی در سال های قبل کار به شکلی بود که باید ثبت نام می شد و بعد از مدتی کالا تحویل مشتری می شد.

اما امروز در حوزه های خاص مثل ماشین ظرفشویی که با کمبود مواجه بودیم، 9 خط جدید در دو سال اخیر افتتاح شده که نیاز به این محصول را برطرف می کند و این روند رو به رشد است.

وی افزود: همینطور در کولرگازی در سال 1400 حدود 145 هزار دستگاه تولید شده، در سال 1401 این میزان به 272 هزار دستگاه رسیده و در شش ماهه نخست امسال، 147 هزار دستگاه کولرگازی تولید و برنامه ریزی شده تا پایان سال به بیش از 300 هزار دستگاه برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی چقدر است؟

عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی چقدر است؟